6 Aralık 2014 Cumartesi

Bekir Coşkun : Paldır kültür…


6 Aralık 2014
Ben de köylüyümdür…
Ekmeği bandırarak yemeyi severim…
Protokol masalarında çok bıçak çatal, çok bardak koyduklarında kafam karışır, hangisi ne içindi diye düşünerek geçer yemek, devamlı bardaklara bakarım…
İki kişi arasına konulmuş ekmek ya da salata tabakları canımı sıkar…
Kaç kez yanımdaki hanımın kulağıma eğilip “Beyefendi benim ekmeğimi yiyorsunuz”
dediğini yazmıştım…
Hata yapmamak için susarım, aniden konuşurum…
Muhterem karım her zaman “O eşek fıkrasını anlatman çok yersizdi” der…
*
Olsun…
Ama ben cumhurbaşkanı değilim…
Olmak da istemem…
*
O bardaklar ne öyle?..
Yine uzun uzun baktım…
Sarayları için özel üretilmiş, tanesi bin lira… Millet gibiysen, o paraya yemek takımı alırsın, masa sandalyesi ile birlikte…
Varak işlemeli, aslında şarap bardağı ya “Osmanlı sitili” diyorlar…
Kendileri Osmanlı olamadılar (o konu yarın; Osmanlı hiçbir zaman bunları saraya sokmadı) bardaklar olsun hani…
*
Kültür deyince…
Fazıl Say’ın o muhteşem eserinin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın programından çıkartılıp da…“George Orwell sizi ayakta alkışlardı” diyen Alev Alatlı’ya Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verilmesini saymıyorum bile…
Ya da “Çocuklar Einstein’ı tanıyorlar da, Itri’yi tanımıyorlar” demesini…
Kültür başka bir şey işte…
Einstein ile Itri’yi kıyaslamak için paldır kültür adamı olacaksın işte…
*
Bunlardan size mi ne?..
Ertesi gün Milli Eğitim Şurası’nda karar aldılar hemen; Osmanlıca zorunlu ders oldu, sizin bebeye zorla Osmanlıcayı öğretecekler, iyi mi?…
Daha ne olsun?..
*
Oradan gele gele kendine Osmanlı sarayı yaptıran sultana geliyorsunuz zaten…
Paldır Kültürlü adama…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder