25 Mart 2015 Çarşamba

Cüneyt Şaşmaz : ATATÜRK’ün SON MEKTUP'u!?


Siz beni hala anlayamadınız?!

Anlayamayacaksınız çağlarca da...

Hep tutturmuş, “Yıl 1919 Mayıs’ın 19’u” diyorsunuz?!

Ve eskimiş söylev'le beni övüyor, övüyorsunuz.

Mustafa Kemal’i anlamak bu değil!?

Mustafa Kemal ülküsü, sadece söz değil?!


Bırakın, o altın yaprağı artık!

Bırakın, rahat etsin anılarda şehitler!

Siz bana, neler yaptınız ondan haber verin?!

Hakkından gelebilir misiniz yokluğun, sefaletin?!

Mustafa Kemal ülküsü, yalnız söz değil!?


Bana buluşlar getirin, bir daha..

Uygar uluslara eşit, yeni buluşlardan...

Kuru söz değil, iş istiyorum sizden, anladınız mı?!

Uzay'a, Türk adını Atatürk kapsülü ile yazdınız mı?!

Mustafa Kemal’i anlamak, avunmak değil!?

Mustafa Kemal ülküsü, sadece söz değil!


Hala, o acıklı ağıtlar dudaklarınızda..

Hala oturmuş, 10 Kasımlar’da bana ağlıyorsunuz?!

Uyanın artık diyorum, uyanın, uyanın!

Uluslar, fethine çıkıyor uzak dünyaların!?

Mustafa Kemal’i anlaman, göz boyamak değil!?

Mustafa Kemal ülküsü, sadece söz değil...


Beni seviyorsanız ve eğer anlıyorsanız,

Laboratuarlarda sabahlayın, kahvelerde değil!?

Bilim ağartsın saçlarımızı, kitap da...

Ancak böyle aydınlanır o sonsuz karanlıklar.

Mustafa Kemal’i anlamak, ağlamak değil!?

Mustafa Kemal ülküsü, sadece söz değil!


Demokrasi getirmiştim size, özgürlüğü..

Görüyorsun ki hala aynı yerdesiniz, hiç ilerlememiş?!

Birbirbirinize düşmansınız, halka eğilmek dururken?!

Hani köylerde ışık, hani bolluk beraber?!

Mustafa Kemal’i anlamak, işitmek değil!?

Mustafa Kemal ülküsü, sadece söz değil?!


Arayı kapatmanızı istiyorum, uygar uluslarla..

Bilime, sanata varılmaz rezil dalkavuklarla!

Bu kafa, bu canım vatan sizden çalışmak ister!

Paydos övünmeye, paydos, yeter, yeter!

Mustafa Kemal’i anlamak, aldatmak değil!

Mustafa Kemal ülküsü, sadece söz değil!
(Anonim)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder